Så omvandlar du en Facebook-profil till en sida
17 mars 2011
2 kommentarer
Finns ditt företag eller din organisation på Facebook, men har en profilsida i stället för en Facebook-sida (Facebook page)? Då finns det flera anledningar till att skaffa en sida:
- Det är en överträdelse av användarvillkoren om ett företag har en profil i stället för en sida.
- En sida har ha obegränsat med fans, men en användare med ”vanlig” profil kan endast ha 5000 vänner.
- Till skillnad mot profilen kommer en Facebook Page med detaljerad statistik.
- Du kan skapa snygga och effektiva landningssidor.

Om du redan har en profil för ditt företag är det alltså dags att omvandla den till en sida. ReadWriteWeb har satt ihop en bra guide till hur du omvandlar en Facebook-profil till en sida. Processen innehåller några enklare och några svårare saker du måste göra. Det svåraste är att få alla dina vänner att bli dina fans; de måste alltså aktivt gilla din nya sida. Men med ReadWriteWebs tips och lite tålamod ska det nog gå bra.
Kan inte ha kommit mer lägligt! Precis vad jag försöker göra i dagsläget med ett företags Facebookprofil! :-D J.Backlunds senaste blogginlägg: Cabri G2
Kanske inte rätt inlägg för denna fråga men jag har försökt förgäves att hitta svaret. På ens egen profil kan man ange arbetsplats/arbetsgivare vilket visas högst upp på profilsidan och länkar till sidan (page) för det företaget. Det är bara att jag lyckas inte få upp den existerande sidan när jag skriver in arbetsplats utan det skapas bara en ny.
Först tänkte jag att det kanske var fel inställning på själva sidan så jag ändrade från webbsajt till företag men det hjälpte inte. Har du nåt tips? Sylvias senaste blogginlägg: Adwords-seminarium i Göteborg 5 mar
Kommentera!
Senaste inläggen
Arkiv
Blogroll
Hej!
Hoppas du hittar något intressant på min blogg. Har du tips eller önskemål på artiklar? Kontakta mig!