Start » Mikroblogging » Twitter: Project Retweet lanserat för ett fåtal användare

Twitter: Project Retweet lanserat för ett fåtal användare

6 november 2009 Inga kommentarer

För några månader sedan offentliggjorde Twitter Project Retweet, ett sätt att integrera retweets med Twitters plattform. Alldeles nyss meddelade Twitter att de hade öppnat upp funktionen för ett fåtal användare. Retweet är ett inlägg som redan har postats. Det används för att sprida något intressant. T ex:

Jag: Breaking news! Resa till månen kostar bara 100 000 kr tur och retur! (Detta ser mina följeslagare) Du tycker det jag skrev är så intressant att alla dina följeslagare måste få ta del av det. Du: RT @scarymarys: Breaking news! Resa till månen kostar bara 100 000 kr tur och retur! (Detta ser dina följeslagare) Tack vare ditt retweet kan du ännu fler människor, dina och mina vänner, läsa det jag skrev.
Med Project Retweet kommer vi kunna hantera retweets på ett nytt sätt. I din tidslinje på Twitter kommer du enkelt kunna se om ett inlägg är en retweet med hjälp av en ikon. Du kommer också enkelt att kunna se alla som har retweetat ett visst inlägg. Project Retweet finns tillgängligt för vissa medlemmar i en betaversion. Precis som med Twitter Lists kommer Retweet-funktionen öppnas upp successivt för alla.

Här hittar du några skärmdumpar:

Marketing Shindig, med förklarande text

William Bunce

För att förstå vad Project Retweet är rekommenderar jag Mashables artikel om Varför Project Retweet kommer förändra Twitter till det bättre.

Via| Mashable

Andra bloggar om , , , , , (Intressant?)

Kommentera!

Kommentera, eller trackback från din egen blogg. Du kan också prenumerera på kommentarerna till detta inlägg via RSS.

Du kan använda dessa::
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scarymary.se stöder Gravatar, som en mängd andra bloggar och hemsidor. För att få din egen, registrera dig hos Gravatar.

CommentLuv badge

..................................